• Vlieberg's sterke 4 v's
    • Vertrouwen
    • Verbinden
    • Verrijken
    • Vieren
  • Schoolse zaken
    • Het Vlieberg Team
    • Schoolklimaat
    • Schooltijden
    • Vakanties en vrije dagen
    • Extra schoolverlof aanvragen
    • Carnaval
  • Informatie en documenten
    • Schoolgids
    • Anti-pestprotocol
    • Financieel Fit
    • School ondersteuningsprofiel
    • Informatie schakelgroep PUK
    • Sarkon privacy protocol
    • Sarkon klachtenregeling
    • Sarkon veiligheidsbeleid
  • Vlieberglied
  • Ervaringen van ouders
  • Contact
  • Groep 1/2a
  • Groep 1/2b
  • Groep 3
  • Groep 4
  • Groep 5
  • Groep 6/7
  • Groep 7/8
  • Onderwijsassistent
  • Leerlingenraad
  • Medezeggenschapsraad
  • Gezamenlijke MR
  • Ouderwerkgroep

School ondersteuningsprofiel


Inclusief onderwijs op De Vlieberg

Wij geloven in inclusief onderwijs: ieder kind hoort erbij en krijgt zoveel mogelijk kansen om op De Vlieberg te groeien. Tegelijkertijd bewaken we onze grenzen, zodat we een veilige en passende plek voor álle kinderen kunnen garanderen.

Onze school staat open voor kinderen met specifieke onderwijsbehoeften en/of een handicap. Toelating is echter niet vanzelfsprekend. We bespreken dit altijd zorgvuldig met:

  • ouders,

  • de directeur,

  • de kwaliteitscoördinator,

  • en indien van toepassing de vorige school of opvanglocatie.

Aan de toelatingsprocedure besteden wij extra zorg. Het is belangrijk dat zowel ouders als school ervan overtuigd zijn dat:

  1. de nodige deskundigheid aanwezig is, en

  2. De Vlieberg voor dit kind de beste plek is om zich te ontwikkelen.

Wanneer tot aanmelding wordt besloten, maken we samen een plan van aanpak. Soms hoort hier ook een proefplaatsing bij.

Een volledige beschrijving van ons ondersteuningsprofiel en onze aanpak vindt u in de schoolgids. 


Grenzen aan onze ondersteuning

We willen ieder kind de juiste plek bieden. Soms betekent dit dat een kind meer ondersteuning nodig heeft dan onze school kan geven. In dat geval zoeken we samen met ouders naar een andere, passende plek, bijvoorbeeld in het speciaal (basis)onderwijs.

Onze grenzen zijn bereikt wanneer:

  • een leerling niet meer te sturen is;

  • de veiligheid van andere leerlingen in gevaar komt door agressief gedrag;

  • ondanks ondersteuning geen ontwikkeling zichtbaar is;

  • een leerling zoveel begeleiding vraagt dat dit ten koste gaat van de andere leerlingen;

  • de draagkracht van de leerkracht overschreden wordt en er geen verdere mogelijkheden zijn voor extra ondersteuning of plaatsing in een andere groep.

 

Basisschool De Vlieberg


Baljuwstraat 237

1785 SH Den Helder

0223 66 08 55

 

Neem contact op

Directie


Simone Zandbergen-Tot Directeur Kindcentrum De Vlieberg

Simone Zandbergen-Tot 

Onze school staat hier


Volg ons op Social Media


Facebook Facebook
Instagram Instagram

 

Aanmelden nieuwsbrief

Copyright 2025 - De Vlieberg
Inloggen | SdH Vormgeving - /Team4School - Webdesign