Wij zijn een Vreedzame School!Vreedzame scholen zijn leefgemeenschappen waar kinderen zich gehoord en gezien voelen. Waar ze een stem krijgen. Waar ze leren om samen beslissingen te nemen. Conflicten, die lossen ze zelf op. Je herkent een vreedzame school aan een positief werkklimaat. De leerlingen zijn actief, zorgzaam en initiatiefrijk. Dit zijn belangrijke voorwaarden om tot leren te komen. Met het programma van 'Vreedzaam' leren de kinderen om op een positieve manier met elkaar om te gaan. De kinderen leren op een democratische manier beslissingen te nemen en een actieve bijdrage te leveren aan de sfeer en de gang van zaken in de groep. Om dit te realiseren werken wij met klassenvergaderingen, klassenvertegenwoordigers, een leerlingraad en leerling-mediators. Dit bevordert niet alleen het plezier waarmee uw kind naar school gaan, maar zorgt ook voor een werkklimaat waarin veel geleerd kan worden. Wilt u meer weten over De Vreedzame School dan kunt u natuurlijk langskomen of kijken op www.devreedzameschool.nl
'Vreedzaam'biedt een programma voor de hele school. Het programma is zo opgebouwd dat in alle groepen dezelfde 6 thema’s / blokken aan bod komen: Blok 1 We horen bij elkaar (over groepsvorming omgaan met elkaar) Blok 2 We lossen conflicten zelf op (leren omgaan met conflicten) Blok 3 We hebben oor voor elkaar (over communicatie) Blok 4 We hebben hart voor elkaar(over gevoelens) Blok 5 We dragen allemaal een steentje bij (verantwoordelijkheid) Blok 6 We zijn allemaal anders (over verschillen en overeenkomsten).
In alle groepen wordt gedurende het schooljaar tegelijkertijd aan dezelfde thema’s / blokken gewerkt. Meteen aan het begin van het schooljaar wordt gestart met de lessen van Blok 1. Daarnaast zetten wij de Gouden weken na de zomervakantie en de Zilveren weken na de kerstvakantie in om nog meer aandacht te besteden aan groepsvorming. |
Basisschool De VliebergBaljuwstraat 237 1785 SH Den Helder T 0223 66 08 55 Neem contact op | DirectieSimone Zandbergen-Tot | Onze school staat hier | Volg ons op Social Media
|